3.  Je doel 

Wat is het doel van deze studie voor jou? Is het puur uit persoonlijke interesse maar wil je er verder niets mee? Wil je graag een zelfstandige praktijk vestigen en lokt jou het ondernemerschap? Of dat laatste toch nog niet zo? Doe je deze studie omdat je deze graag wil inpassen in je huidige werk? Of gebruik je deze studie als opstap binnen een groter plan?

Een doel kan alles zijn

Als je net met jouw onderneming begint, kan het een doel zijn om bijvoorbeeld je nog onzichtbare klant te bereiken. Of misschien gaat het wel goed, maar wil je deze béter bereiken, wil je méér klanten. Klik voor dit doel op Hoe bereik ik mijn klant? of Meer klanten. (later mogelijk als deze website verder opgebouwd is)

Kwaliteiten van je doel

  • Formuleer het POSITIEF
  • Zet JEZELF erin
  • Maak het GROOT, kleurrijk
  • Voel de PASSIE, je enthousiasme
  • Voel de ENERGIE

Je meest fantastische onderneming

We gaan ons nu richten op je meest fantastische praktijk of onderneming, wat je wilt. Het gaat hier even niet om beperkingen. Je mag je nu hé-le-máál uitleven. Geld speelt geen rol, in ieder geval niet in deze oefening. Nu geldt: wat jij wilt, kan!

Wat zou jij het liefst willen creëren? Hoe mag het er uit zien? Het is je doel in optima forma. Hier gaat het bloed van stromen, hier zindert de energie, dit is fantastisch! Zo zou JIJ het willen hebben! Je kunt denken aan wat je wilt doen, hoe het er uit moet zien, op welke plaats en hoe het gelegen is, de meest optimale combinatie met andere belangrijke zaken, de kleuren, het soort klanten en het soort contacten die er zijn. Dit is de FLOW zoals jij het wenst. Alles loopt, voor alles is een geweldige oplossing. Dit wil jij MEEMAKEN, hier wil je ANDEREN in betrekken, heerlijk!

Hoe bereik ik mijn doel?

Neem nu bovenstaand doel of iets wat voor jou heel belangrijk is en neem dit als uitgangspunt als je bent aangekomen bij  de oefening Hoe bereik ik mijn doel? in hoofstuk 3.1  Ervaar wat het met je doet.

Mindmap/visionboard

We gaan dit bovenstaande zo meteen ook in een mindmap en/of visionboard gieten en we gaan het combineren met jouw Unique Selling Points.

Zie hiervoor Mindmap/visionboard en Succes met hart en ziel.

Maar nu eerst  3.1 Hoe bereik ik mijn doel. Klik erop als je zover bent.