Wat valt je op aan de auto?

Wat opvalt aan deze auto is de naam Wilma Bast. ‘Leuk’, denk je misschien wel, ‘maar wat of wie is zij?’ Daarom, wat zie je allemaal aan die auto?
Je ziet sneeuwklokjes, een fris gedecoreerde auto met wit en groen, het woord natuurlijk. En er staan nog wel een paar technische namen eronder, maar als je rijdt, kun je die sowieso al niet lezen. Wat is de boodschap? Heb je enig idee wat Wilma de klant kan bieden?

Gelukkig biedt de website meer duidelijkheid. Het blijkt om een schoonheidssalon te gaan die ook een aantal natuurgeneeskundige behandelingen aanbiedt. Had je dat door?

Wat je hier ziet, zijn kenmerken. Kenmerken zijn feiten of eigenschappen en deze hebben vaak alles te maken met de therapeut of de techniek of handeling en meestal niets met de klant.
Een veelgemaakte valkuil als het gaat om boodschappen. Zie ook bij Herkenbaarheid in het hoofdstuk Mijn boodschap.

Terug naar 5.5 Klantgericht denken