Opdracht Mijn Unique Selling Points
Achtergrond
Bij elke onderneming is de vraag te stellen: waarom komen mensen. En nog belangrijker is: waarom komen mensen bij JOU? Wat heb jij te bieden dat mensen komen en geld willen uitgeven aan jouw producten of diensten. Wat onderscheidt jou van anderen? Wat heb jij wat anderen niet hebben? Dit zijn jouw Unique Selling Points. Als je weet waar jouw USP’s liggen, kun je hier gericht gebruik van maken in alle communicatie-uitingen naar jouw doelgroepen. Zo vergroot je de kans dat ze voor jou gaan kiezen.
Eerder heb je al je sterke en je minder ontwikkelde kanten verkent. Het gaat er nu om wat jou in de ogen van mogelijke klanten echt uniek maakt.
Doel opdracht
Inzicht krijgen in wat jou uniek maakt voor toekomstige klanten.
Instructies
1. Jouw Unique Selling Points
Beschrijf jouw Unique Selling Points en geef hiervan de onderbouwing. Maak duidelijk dat dit echte USP’s van jou zijn en niet een van jouw sterke kanten. Laat je ondersteunen door medestudenten en anderen in het formuleren van jouw USP’s.
Laat zien dat je het onderscheid tussen je USP’s en je sterke kanten herkent?
Voeg hier aan toe
2. Voorbeelden
Een enthousiast betoog waarin jij voorbeelden geeft hoe jij je sterke kanten en USP’s kan laten uitblinken in jouw onderneming.
3. Externe factoren
Een verslag over de factoren die bij kunnen dragen aan het succes van jouw eigen onderneming en hoe jij deze optimaal gaat benutten.
Terug naar hoofdstuk A2.2, Mijn Unique Selling Points