D2.2  Logo

Het logo is jouw beeldmerk. De functie van je logo is herkenbaarheid en omdat beelden sneller van zich doen spreken dan woorden, zijn de meeste logo’s ook beeldend.

Het logo moet iets uitdragen wat direct herkenbaar is. De HEMA gaat voor duidelijk en simpel en heeft daarom voor alleen de letters gekozen. Het lettertype is recht en zonder toeters en bellen. Precies wat ze uit willen dragen.

Het logo kan iets met je naam te maken hebben, maar ook iets zeggen over je boodschap.

Hier diverse voorbeelden van logo’s:

Je ziet, je kan spelen met de naam, met woorden, met vlakken, met kleuren. De man op de markt in Frankrijk heb ik er expres bij gezet. Hij was gewoon helemaal zichzelf en met de gepaste kleren was hij zijn eigen uithangbord. Of hij digitaal ook vindbaar is, zou ik niet durven zeggen.

Laat je ook inspireren door de logo’s van anderen. Werk je met voetzoolreflextherapie dan zou je het logo van het winkelcentrum van Zwolle Zuid kunnen gebruiken. De kleurvlakken worden dan voeten.

Let er ook op dat niemand in jouw omgeving een soortgelijk logo voert. Dat zou afbreuk doen aan jouw herkenbaarheid.

Ga verder met D2.3 Lezingen