B1.1  Klantenprofiel

Inspiratie

Om een klantenprofiel op te stellen, kunnen we wel wat leren van de marketingboys. Maar ook een andere aparte man kan ons hierbij helpen. Laat je inspireren door hen.

Om te beginnen, heb je de vragen bij Wie wil ik als klant beantwoord (hoofdstuk 4.0)?

Laten we eens kijken hoe de markettingboys van Libelle dat nu doen.
Libelle heeft een zeer goede kijk op wie haar lezerskring is. Dat is een van de belangrijke pijlers van haar succes. Er zijn al twee, drie generaties opgegroeid met Libelle op de mat en Jan, Jans en de kinderen op de achterflap.

De doelgroep van een Libelle-variatie, de Libelle Balance is ook weer net anders. Kijk mee, wat Libelle Balance is en daarna de doelgroep hiervan.

Mama’s met Flair, ook een vrouwenblad, kent weer een andere lezerskring.

Tenslotte die beruchte man die ons vroeger blijkbaar zo ‘helpen’ kon. De heer Renckens is meer dan 25 jaar voorzitter geweest van de Vereniging tegen Kwakzalverij, thans een gepensioneerd gynaecoloog uit Hoorn. Omdat hij in 2004 wilde promoveren, heeft hij een proefschrift geschreven over de klant van de alternatieve genezer. Hier kwam hij op uit:

Ga nu verder met B1.2 Méér klanten. Klik erop als je zover bent.