D7.8 Integratieopdracht
Jouw ideale Homepage

In deze opdracht kun je alles integreren wat je tot nu toe geleerd hebt:

  • Je hebt ervaren hoe jouw ideale praktijk er uit kan zien en je hebt de flow hiervan gevoeld
  • Je weet jouw ideale doelgroep te benoemen
  • Je weet wat jouw boodschap is voor deze ideale groep
  • Je hebt ervaring hoe je kan schrijven richting  jouw ideale doelgroep
  • Je kent de componenten waar je rekening mee moet houden om jouw homepage vindbaar te maken

Dan is het nu tijd om jouw ideale Homepage te maken.
Gebruik de tekst van ongeveer 500 woorden die je eerder geschreven hebt of maak een nieuwe. Zorg dat je titels hebt, illustraties, buttons om te reageren en alles wat je bedenken kunt om jouw homepage helemaal ideaal en SEO-proof te maken.
Neem je klant als uitgangspunt en zorg ervoor dat deze precies doorheeft wat jij voor hem kan betekenen en welke oplossingen voor hem jij in het verschiet hebt. Maak de toekomstige klant zo hongerig dat hij gelijk wil reageren en bij jou wil starten.

En geef uitleg bij alle keuzes die je maakt. Waarom die illustraties, waarom die kleuren, waarom deze tekst en waarom deze sleutelwoorden, etc…. Motiveer elke stap waardoor degenen die jouw opdracht doornemen precies snappen waarom je zó gehandeld en besloten hebt.

Je mag alle opdrachten die je tot nu toe gemaakt hebt hierin meenemen. En als je inmiddels andere inzichten hebt ontwikkeld over je doelgroep en je boodschap en wat je de klant te bieden hebt, begin dan fris opnieuw en zorg zo voor een ijzersterke homepage.

Heb je deze opdracht gekozen, zorg ervoor dat je hem op de laatste les kan presenteren en dat jij je toeschouwers mee kan nemen in jouw avontuur, jouw praktijk! Laat je zien!

Vraag je als eerste af: wat is mijn boodschap? Wat wil ik overbrengen? Houd rekening met zijn voorkeuren/afkeuren, zijn klachten/problemen en zijn doel.

Lees B1.3, mijn meest ideale klant, maar lees ook op de website nog eens B2.5, klantgericht denken. D1.5, klantgericht schrijven, gaat hier ook in het kort over. Beschrijf verwachtingen en mogelijkheden en voorkom dat je kenmerken van jou of je praktijk gaat benoemen. Nogmaals: houd altijd in je achterhoofd, wat is mijn boodschap?
Ook op D2.8, Een perfecte pitch staan nog een aantal interessante ideeën.

Toetsen aan proefpersonen

Laat je tekst lezen door tenminste 3 personen:

  1. Eerst een (mede)student
  2. Daarna iemand uit je netwerk
  3. En als laatste iemand die (zo goed mogelijk) zou passen in jouw potentiële doelgroep

Schrijf bij elke persoon op wat voor feedback je gekregen hebt en hoe je deze feedback verwerkt hebt in je tekst.
Na elke feedback laat je de volgende persoon jouw aangepaste tekst lezen. De derde persoon krijgt dus de  tekst te lezen die al 2x is bijgewerkt. En verwerk dan ook de feedback van deze derde persoon weer in je tekst.

Ook nu, realiseer je dat schrijven schrappen betekent. De eerste tekst is prima maar elke keer weer verbeteren en aanpassen maken de tekst alleen maar scherper, duidelijker!
Ga gewoon aan de slag en merk dat het iedere keer weer beter gaat.